“Quyosh” vitamini qaysiligini bilasizmi? Uning kunlik miqdori qancha bo‘lishi kerak?

  • 11:59 / 03.12.2019
  • 386

D vitaminining kunlik miqdori qancha bo‘lishi kerak?

D vitamini – bu yog‘da eriydigan vitamin bo‘lib, u sterolni o‘z ichiga olgan o‘simliklarda va hayvonlarning to‘qimalarida hosil bo‘ladi. U “quyosh” deb nomlanadi, chunki to‘qimalarda ultrabinafsha nurlanish ta’siri ostida hosil bo‘ladi. Shuning uchun quyosh nurining yetarli miqdori vitamin zaxirasini to‘ldirishi mumkin. Biroq, ozgina quyoshli kunlar va issiqlik sharoitida ba’zi odamlar D vitaminini ovqatdan olishlari kerak. Bu ayniqsa, bolalar uchun muhimdir.

Tanaga ta’siri

витамин

–  D vitaminining asosiy vazifasi – tanadagi kalsiyni ushlab turishdir. Suyak mustahkamligi uchun kalsiyning o‘rni katta ahamiyatga ega. Shuning uchun, D vitamini erta yoshda, bolaning o‘sish davrida juda muhimdir.

–  Shuningdek, mushaklarning rivojlanishi va tish sog‘ligi uchun zarurdir.

–  D vitamini – eng yaxshi tabiiy antidepressant. Ushbu vitaminning yetarli miqdori charchoqni va beparvolikni kamaytiradi.

–  Kuchli immunitet uchun zarurdir.

–  Asab tizimining ishida ishtirok etadi.

–  D vitamini qichimani davolashda muhim ahamiyatga ega.

Iste’mol darajasi

Bolalar – kuniga maksimal 10 mkg.

Kattalar – kuniga 15 mkg.

D vitamini qanday to‘ldiriladi?

витамин

D vitaminini qabul qilishning eng mantiqiy yo‘li – quyoshda biroz vaqt o‘tkazishdir. Uni sintez qilish uchun kuniga 15 daqiqadan ochiq havoda sayr qilish yoki o‘tirish kerak.

D vitaminini saqlab qolish uchun maxsus vitamin komplekslari ishlab chiqarilgan.
Bundan tashqari, tarkibida D vitamini ko‘proq bo‘lgan mahsulotlarni iste’mol qilish kerak. Ularga quyidagilar kiradi:
Baliq, sut, o‘simlik suti, tuxum.