“Qirg‘izistonning Jalolobod viloyati Suzak tumanida 29-aprel kuni Xitoy–Qirg‘iziston–O‘zbekiston temiryo‘li loyihasi doirasida muhim obyektlar qurilishi boshlandi”, – deb xabar bermoqda Transport vazirligi matbuot xizmati.
Ma’lum qilinishicha, ushbu temiryo‘l qurilishi doirasida har biri 10 kilometrdan uzun bo‘lgan 3 ta tunnel qurish rejalashtirilgan:
– 1-son Norin (DjamanDavan) tunneli — uzunligi 12,5 kilometr;
– Qo‘shto‘ba (Kazarman) tunneli — uzunligi 13,2 kilometr;
– Farg‘ona tog‘ tunneli — uzunligi 12,2 kilometr.
Xitoy–Qirg‘iziston–O‘zbekiston temiryo‘li
Xitoy–Qirg‘iziston–O‘zbekiston temiryo‘li qurilishi g‘oyasi 1996-yildan beri muhokama qilib kelingandi. Shu vaqt ichida tomonlar qurilish shartlari bo‘yicha bir necha bor kelishib olgan, kamida 18 ta texnik-iqtisodiy asos ishlab chiqilgan. Loyihani amalga oshirish murakkab geografik sharoitlar, temiryo‘l izining kengligi kabi hal etilmagan masalalar bilan murakkablashdi. Loyihani moliyalashtirish masalasi eng murakkabligi bilan ajralib turdi.
2022-yil sentyabrida Samarqandda O‘zbekiston–Qirg‘iziston–Xitoy temiryo‘li qurilishi loyihasi bo‘yicha uch davlat o‘rtasida hamkorlik to‘g‘risidagi bitim imzolandi.
Xitoy–Qirg‘iziston–O‘zbekiston temiryo‘li qurilishiga start berish marosimini 2024-yil 27-dekabr kuni Jalolobod shahrida bo‘lib o‘tdi. Mazkur temiryo‘l loyihasining umumiy uzunligi 532,53 kilometrni tashkil etadi. Qashg‘ar—Torugart—Makmal—Jalolobod—Andijon yo‘nalishi bo‘ylab 20 ta stansiya, 42 ta ko‘prik va 25 tunnel barpo etiladi. Bundan tashqari, zamonaviy tranzit va logistika infratuzilmasi: omborlar va terminallar yaratiladi.
O‘zbekiston va jahonda ro‘y berayotgan eng so‘nggi voqea-hodisalar, sport, shou-biznes, madaniyat, informatsion texnologiyalar va ilm-fan yangiliklaridan doimo xabardor bo‘ling!
O‘zbekiston va jahonda ro‘y berayotgan eng so‘nggi voqea-hodisalar, sport, shou-biznes, madaniyat, informatsion texnologiyalar va ilm-fan yangiliklaridan doimo xabardor bo‘ling!