$
10817.25 UZS
7.51
141.38 UZS
0.34
12266.76 UZS
-50.94
18° Kechasi

Sariyog‘ iste’molini kanda qilmaslik uchun 6 sabab

16:53 / 04.12.2021

Dietologlar ortiqcha vazn bilan kurashayotgan odamlarni yogʻ isteʼmolini kamaytirishga undashlari bor gap. Ammo, bu yogʻni taomnomadan butunlay chiqarib tashlash kerak degani emas. Sababi, sariyogʻning organizm uchun foydali jihatlari keragidan ham koʻp.

U kaloriyali mahsulot boʻlishiga qaramay, tarkibida koʻplab foydali moddalar hamda vitaminlarni saqlaydi, hamisha sogʻlom va tetik boʻlishga yordam beradi.

1. Sogʻlom sochlar va teri

Sariyogʻ tarkibida A, B, C, D, E vitaminlari mavjud, ular soch tolalari va teri salomatligi uchun juda foydali. Har kuni oz-ozdan sariyogʻ isteʼmol qilish natijasida soch tolalarining quruqligi va xiraligi muammosidan qutulasiz. Bu terining salqib qolishiga ham qarshi kurashadi.

2. Tomirlar salomatligi uchun foydali

Tomirlarning sogʻlom boʻlishi va meʼyordagidek ishlashi uchun “foydali” xolesterin miqdori yetarlicha boʻlishi lozim. Sariyogʻ qondagi xolesterin miqdorini oshiruvchi mahsulotlar zararini kamaytiradi.

3. Oshqozon uchun ayni muddao

Sariyogʻ oshqozon-ichak trakti kasalliklaridan aziyat chekuvchi odamlarning kundalik taomnomasida boʻlishi zarur! Sariyogʻ tarkibidagi B vitamini jarohatlarning tezroq bitishi va yalligʻlanish jarayoniga qarshi kurashishga yordam beradi. Bundan tashqari sariyogʻ oshqozonning ichki devorlarida tabiiy himoya qatlamini hosil qiladi.

4. Tetiklik garovi

Sariyogʻ organizm tomonidan qabul qilinadigan har qanday yogʻ turi kabi unga tetiklik bagʻishlaydi. Sariyogʻ ortiqcha vaznga sabab boʻlmasligi uchun uning isteʼmolini bir kunda 30 grammdan koʻpaytirmaslik kerak.

5. Sariyogʻ – kayfiyatni koʻtaradi

Sariyogʻ tarkibida katta miqdorda triptofan saqlanadi, bu odamning yaxshi kayfiyatda boʻlishi uchun javob beradigan serotonin gormonining ishlab chiqarilishi ragʻbatlantiruvchi aminokislota hisoblanadi. Shuning uchun ham sariyogʻ isteʼmoli kayfiyatni yaxshilashga yordam beradi deya ishonch bilan aytish mumkin. Serotonin gormoni organizmning shirinliklarga boʻlgan talabini kamaytiradi va uyqu sifatini yaxshilaydi.

6. Ish layoqatini oshiradi

Sut yogʻlari miya hujayralarining qayta tiklanishiga yordam berishi haqida eshitganmisiz? Bunday mahsulotlar fikrlash qobiliyatini rivojlantirish, tahlil qilish va diqqatni bir yerga jamlashga yordam berishi rost. Shuning uchun maktab oʻquvchilari va aqliy mehnat bilan shugʻullanuvchi odamlarning kundalik taomnomasiga sariyogʻ qoʻshish tavsiya etiladi.


Foydali

Bu ham qiziq

O‘zbekiston va jahonda ro‘y berayotgan eng so‘nggi voqea-hodisalar, sport, shou-biznes, madaniyat, informatsion texnologiyalar va ilm-fan yangiliklaridan doimo xabardor bo‘ling!

O‘zbekiston va jahonda ro‘y berayotgan eng so‘nggi voqea-hodisalar, sport, shou-biznes, madaniyat, informatsion texnologiyalar va ilm-fan yangiliklaridan doimo xabardor bo‘ling!