Bu to‘g‘ri sabablarga ko‘ra odamlarning e’tiborini tortadigan va biznes taklif qiladigan barcha narsalarni o‘z ichiga olgan brend nomidan boshlanadi. Brendlash psixologiyasi sohasi 1895-yilda Xarlou Geyl reklamani (shuningdek, ishontirish san’atini) o‘rganish uchun psixologik nazariyalar va ilmiy usullardan foydalanganidan beri mavjud.
Brend yaratishda juda ko‘p narsalarga e’tibor qaratish lozim. Jumladan mukammal nom tanlash. Samarali brend nomini yaratish uchun odamlarning ushbu brend haqidagi tasavvurlari va afzalliklarini boshqaradigan psixologiyani tushunish kerak. Tovar nomini tanlashda biznes egalari va tadbirkorlar his-tuyg‘ularni, nom ortidagi ma’noni va boshqa bir qator omillarni hisobga olishlari kerak.
Brendni nomlashda hissiyotga ta’sir etishning ahamiyati
Tuyg‘ular iste’molchi qarorlarini qabul qilishda katta rol o‘ynaydi. Odamlar o‘z his-tuyg‘ulariga qarab ko‘proq tanlaydilar. Dunyodagi eng yirik brendlar bilan tanishing. Brendlashdagi eng katta muvaffaqiyat hikoyalaridan biri Amazondan kelib chiqqan bo‘lib, dastlab "Kadabra" deb nomlangan. 1994-yilda Jeff Bezos kitoblarni Internetda sotish yaxshi usul deb qaror qildi va zamonaviy Internetning o‘sib borayotgan tijorat salohiyatiga o‘tdi.
Dunyodagi eng katta o‘rmon hisoblangan Amazonga qiyosan u o‘zining internet do‘koniga shuni nomni qo‘lladi. Endi Bezos bu do‘konda turli mahsulotlarni sotishi mumkinligi haqida o‘ylay boshlagan.
Ikki yil ichida Bezos 15,7 million dollardan ko‘proq daromadga ega bo‘ldi. 1997-yilga kelib kompaniya ommaga mashhur bo‘ldi va 1999 yilga kelib Amazon kompakt disklar, o‘yinchoqlar, elektronika va asboblarni sota boshladi. Bugungi kunda kompaniya juda ko‘p turli xil mahsulotlar va xizmatlarga egaki, u haqiqatan ham Janubiy Amerikadagi Amazon daryosining o‘lchamiga to‘g‘ri keladi. Agar siz shunday his-tuyg‘ularni uyg‘otadigan brend nomini (va qo‘llab-quvvatlovchi brendni) yarata olsangiz, muvaffaqiyatga yaqin kelasiz.
Sizning hikoyangiz qanday?
Siz o‘z brend nomingiz hikoyasiga ega bo‘ling. Insonlar real voqeliklar bilan juda qiziqishadi. Bu kompaniya nomi qayerdan kelganligi haqida yolg‘on gapirish yoki xayoliy hisoblarni yaratish vaqti emas - esda tutingki, barchasi ishonchdan boshlanadi. Siz halolliksiz ishonchga ega bo‘lolmaysiz.
O‘zbekiston va jahonda ro‘y berayotgan eng so‘nggi voqea-hodisalar, sport, shou-biznes, madaniyat, informatsion texnologiyalar va ilm-fan yangiliklaridan doimo xabardor bo‘ling!
O‘zbekiston va jahonda ro‘y berayotgan eng so‘nggi voqea-hodisalar, sport, shou-biznes, madaniyat, informatsion texnologiyalar va ilm-fan yangiliklaridan doimo xabardor bo‘ling!